torsdag 13 juni 2013

Sällan..

Tycker det är sällan jag klagar på mina hästar.. Men i går betedde de sig med kapacitet efter deras storlek på hjärna som är i storlek med en valnöt i fjontes fall en ärta.. Fjonte har betett sig som en ärthjärna alltför många gånger på kort tid.. I bland blir man bara så trött.. Red honom i passionen i går allt va farligt grannens får var farliga de har bara varit dör ett år.. Traktorerna va farliga det blåste ute till slut gav jag upp!! Skulle hoppa blev några sockerbitar så får nog ta tag i hoppningen i dag.. Slutade med att jag bytte om honom och ynklige honom i 29-25 min endast trav och mycket galopp.. I bland behöver se också få ur energin..har ju börjar med nytt foder har kört det en månad han har blivit finare i kroppen men spökig i huvudet.. Svårt med en höst sim inte behöver någon eftergift för då blir han spökig..får fundera hur jag ska göra.. Lalle var mest rädd för allt i går men fan är mer kontrollerad än fjonte.. Desse djur..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar