onsdag 30 november 2011

stallet..

Som jag tror jag skrivit innan så har Vi ju byggt om stallet eller rättare sagt Vi bygger fortfarande...


Allt är färdigmurat men 2 boxdörrar saknas+ sadelkammaren är inte färdig mer än väggarna som är murade..Det ska ju läggas tak och isoleras också..MEN i morgon kommer äntligen snickarna som ska göra klart de viktiga detaljerna i stallet..Ni är mycket välkomna!


Finns ju även lite färg som ska skvättas på det känns som det aldrig tar slut..Har målat lite till nu i veckan känns som man aldrig blir klar bara..Är lite galler kvar och en vägg som ska målas..


Det tråkiga är att den färgen som jag ville ha och valt ut inte blev den som jag trodde när den kom på unerlaget och man kna ju inte bara byta färg så där sedan det kostar ju en hel del..



Är synd när stallet blir fint att det ska hänga på en sådan löjlig grej som att färgen inte blev bra det förstör ju en hel del..


Sedan de i trä boxarna skulle jag lasera om till en brunare nyans..HAHA troddde jag ja..Fick nog fel färg för brun aktig nyans blev det inte på dom..Dom blev mer mörk oranga..Retfullt...Skulle målat de i samma färg som boxarna egentligen men eftersom jag inte blev nöjd med färgen på boxarna ville jag inte måla de i trä i den färgen..Får väl måla om de nästa år..Pust.


Var meningen att det skulle bli gråa xarna..En mellan grå färg som är behgalig för ögat inte för ljus och inte för mörk. Hade stallet i den färgen förut ( typ 2,5 år sedan) men icke sa nicke..Det blev typ ljusblått så all skit syns på den..TRÅKIGT! men men..Lite bilder på bygget..




2 av boxarna som ska vara helt kompletta ( nästan lite färg kvar på den ena)Före målning:
















Efter målning av gallret:






Hopaps att jag inte låter gnällig :)..Men när man bygger ett nytt stall vill man att allt ska bli bra bara.. och då som sagt känns det att en liten skit sak som färgen ska göra 90% av allt typ..

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar