torsdag 7 april 2011

Tävling..

Ja i lördags var Vi på tävling..Är inte alls nöjd jag red som en påse nötter...

I första klassen 1 meter så fick var han nolla i grunden fick på ett fint bar språng till sista hindret 8:an som låg i början på en långsida med siktet rakt fram typ..Skulle in på en böjt spår 5 galoppsprång till 9:an vilket Curre missuppfattade.. han fick stort språng på 8a:an jag fick inte tillbaka honom så blev en väldigt kvick sväng så ett ner slag..Men han blev placerad ändå 10:a. Tycker inte alls att denna klassen gick bra kanon snäll häst som ställde upp men inget stämde kändes det som..Vet inte riktigt banan heller mycket fel över lag på folk som red rätt svår bana för att vara lokal..
Till 1.10 kändes han mer framåt dock inne på banan inget vidare.. Han skjuter ju vänster bogen annars så passade den ut sväng till ett hinder snabbt som attans så sköt han höger bogen så ett ner sedan bägge ner i kombinationen.. Kan ju inte fatta hur man kan bygga oh lägga avständet i kombinationen på knappt 7 meter!!! Min häst som är stor galopperad la jag kort in var räcke in och oxer ut..Han fick inte plats ändå hästar som normalt räcker till fick det också trångt..Sedan doppade ha ner bak på sista hindret..

Försvarar mig inte ett dugg för jag red ej bra men red bättre till 1.10 problemet på denna tävlingen var underlaget. Det var djupt så det rullade ju under fötterna på en annan när man gick banan och på sista hindret kändes det som ett fint avstamp men visst när han skjuter i från så flyttar ju sig underlaget så inte konstigt..Men det var 2 dubbelnollor i denna klassen en med 4 fel i omhoppningen resten av de placerade hade 4 fel i grunden..kankse säger lite om både underlag och banan?

Nu är det bara att ta nya tag. Jag har en super duktigt och snäll häst som ställer upp!

Var även och tränade för ingela i tisdags med Curre gymnastik och sådant gick sådär bra red på hackamore då han har blivit nypt av sitt bett.. IGEN! Han är jätte svår att hitta bett till men nu har jag beställt ett bett till honom som jag verkligen hoppas att han trivs med för det var inte gratis direkt..
Picazzo tränades på kvällen sedan och han var framåt och fin dock lite dragit men har kollat munnen på honom och det var någon hake som plockades bort i måndags så det tar ju ett par veckor innan man märker någon skillnad nu på lilla killen..

I övrigt har alla hästar gått bar tycker jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar