söndag 13 mars 2011

I bland blir det inte som amn lovar..

Hade ju tänkt att uppdatera här lite ofta..Får t och skärpa mig till nästa vecka!
Under veckan som gått så har det inte varit jätte mycket som har hänt.
Camelot visade jag för sin ägare och hon verkade nöjd med honom :). Alltid kul när de är det.
Lilla Malibu är både sutten på och premiärturen är tagen och det gick lugnt till. Dagen då jag satt på henne kan tilläggas att det blåste halvstorm och regnade men cool lugn. Kul med sådana hästar! Likaså premiärturen utfördes i blåsväder. Hästarna får verkligen vänja sig vid blåsten här hemma och miljötränas med saker som låter i blåsten och sådant.

I dag har Vi varit i väg på tävling med Curre & Picazzo Helen var sås näll och körde Picazzo..
Curre tävlade avd A för första gången nu är bebisåren slut ;)

Hoppade dubbla 1 meter då det är första tävlingen för säsongen.
I första klassen var Curre lite eller väldigt loj och knackade till i bommarna men de låg kvar sedan petade han ner första hindret in i kombinationen vilket resulterade att på 8:an sista hindret så lyfte han som tusan och hoppade fint med ryggen det var så dax då ;)
I andra klassen var han jätte fin! Kanon fin på framhoppningen och hoppade fint med ryggen och hoppade som tusan. Inne på banan sedan var han jätte fin fick in bogarna bra på honom och han lyssnade så fint så. Kul! Dock gjorde piloten en miss på första hindret i omhoppningen som var kombinationen som jag snävade in lite till men sedan får man ju rida också! Curre stackarn var på väg att hoppa men jag ångrade mig i sista sekunden så ja ett stopp blev det som var 110 % mitt fel! Resten av omhoppningsbanan var han jätte fin på. Han följde med fint i svängarna tänkte när jaf ändå hade 4 fel så kan jag ju testa några svängar och han vra med mig till 100 % så skönt. Älskar verkligen den hästen!
Resulterar rundorna med Curre så här: Han var lite loj första i andra kanon fin! Är super nöjd med hästen dock piloten får skärpa sig lite! Tycker att detta var en helt okej första tävling i år.

Picazzo... Ja denna häst jag har faktiskt inget att tillägga.. I första klassen tjabbig i munnen på framhoppningen fin och spelade med första 4 hindren sedan red jag in dåligt på femman MEN han är så pass gammal och det är så pass lågt att han ska ställa upp! men men..Sedan hoppade han resten av banan bra. I andra klassen skit fin på framhoppningen tog tag i saker och ting själv och vi höjde upp lite till honom för att han skulle ta tag i det när man sedan sänkte så var han så fin sög tag bra på hindren och så..Inne på banan 1:an sedan 2:an blev han istadigt skulle inte gå fram gick stod emot och när man gick på honom ställer man sig och studdsar.. Kan man bli annat än irriterad? Är så tråkigt med honom när han blir så här han kan väl i alla fall hoppa dåligt på framhoppningen också!? Ja ja nu är det som det är han är som han är. Jag brukar vara självkritisk annars men i dag kan jag inte se vad jag gjorde för stora fel på honom tyvärr..Men alla som vet vem han är vet att det är dags humöret som avgör lite som ett sto i bland ;) Han har ju sin charm han också..

Börjar snart komma i gång lite riktigt med Janiool också ska bli så kul att komma i gång med den grabben han är alltid rolig att rida..I veckan var jag ute och galopperade på en grusväg då låg det en vattenpöl på vägen han bara drar i väg i galopp och hoppar sedan bockar efter så söt är han. Han älskar att hoppa vatten pölar. Han är alltid super go i hoppningen också så han ska i gång fullt nu efter en massa skit. Han är ju inte hoppad sedan oktober sedan han fick lymfangiten..

Ska bli lite bättre på att uppdatera här ska även lägga in lite bilder!

Ha det fint så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar