söndag 9 november 2014

Då har denna helgen gått..

Jaha då har denna helgen också gått! Det är måndag igen och ny vecka..

Denna veckan förmodligen i morgon kommer Maria Dahlborg från mads  blir ju en ny sadel till Lalle och Sture :) Någon som är intresserad av en seriöst sadelutprovning?! Hon har både nytt och mycket begagnat ring eller maila mig i så fall 0738163797 stall-lekander@hotmail.com

Helgen som varit så blev inte lördagen riktigt som jag tänkt mig. Magnus och jag städade källaren här hemma Vi hade en del lister från renoveringen som Lina tog och sedan skulle några bort till stallet. Så ägnade en stund åt att sätta lister inne i sadelkammaren dock är det taklister kvar men det ska ju fixas det med. Skulle efter det ridit men då ringde Micke så Curre fick nya dojjor vilket var behövligt :) Sedan blev det som vanligt tight med tid då det var middag vid 5 sedan, likaså i går middag på kvällen. Men då han jag i alla fall med ridningen så blev en tur i skogen på en pigg och glad Fjonte som var lycklig över att få komma ut igen. han är ju bara riden i skogen hela veckan ;) Curre red jag också i skogen mest för att känna hur det kändes efter han var skodd, han är ju extrem skodd och kortat som tusan i tån och sist tyckte jag han markerade någon dag efter skoningen. Fast tror jag fick en förklaring då Micke hittade en gamla hovböld så bord ju kunna vara de? Nåja i går var han pigg och ohalt. Lalle var ute en runda med Alice hon sa att det gick bra i alla fall och det får man ju lita på..:)

Ja då går Vi emot kallar och mörkare tider när det kan se ut så här med snö! Brrrr




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar