måndag 9 februari 2015

Vilket vår väder i dag!!

I dag strålade solen helt underbart!! Vilka vår känslor man blir så glad och inspirationen sprudlar :D 

Blev 3 grabbar ridna i dag Sture får väl ta en liten sväng i morgon se hur såret ser ut bara.. Men de tre pojkarna gick i paddocken och tycker ändå de skötte sig bra! 

Curre har skärpt till sig lite nu eller hans ryttarens har skärpt till sig lite och ställt mer krav på honom vilket också märktes nu i dag! 

Lalle gick helt okej sedan blev det passet stört av en rymmande galopperade shettis som sprang som en dåre inne i paddocken han dök liksom upp helt plötsligt!! Jag ska ALDRIG ha en shettis inte heller ska Ella få en sådan.. Usch och fy aldrig varit förtjust i sådana för det är det de är bäst på att rymma typen:P och ja det finns en shettis hemma men den är absolut inte min!!

Sist ut var fjanten som var duktig.. Jag märker hur en glädje sprider sig i kroppen när jag sitter upp på honom. Det känns verkligen som han passar mig som handen i handsken! Skrittade fram en runda satt där på helt långa tyglar och filosoferade det hade jag bara kunnat drömma om för ett år sedan då fick man hålla i sig ;)  I paddocken sedan funkade han bra lite sajt som behöver tränas på givetvis. Men hans galopp har ju utvecklats något enormt och han är så uppmärksam på mina signaler osv.. Jag hade kunnat skrivs ett lååångt inlägg om hur mycket jag tycker om denna grabb men jag får hejda mig ;) hihi Har testat nytt bett på honom med som han verkar trivas mycket bra i :) ett Berits bett med tungfrihet det fortsätter vi på ett tag till.. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar