onsdag 15 oktober 2014

Gårdagen..

Ja i går hände det grejor! Juhanis matte och gammelmatte(?) var här i går och gosade med honom och såg honom även in action. Nu alltså så mycket action han gått i än så länge sutten på och skrittad lite (med ledare)men alltid något! Sedan hoppade louise på och sktittade också och det funkade jätte bra. Kul att han sköter sig den lille killen! Innan arbete var han och pratade en stund med kossorna med, vilken sköning alltså!
 
Bild tagen och lånad av Anneli Hovdegård

Curre tömkördes i går med han såg riktigt fin ut i galopperna och sådant. När jag tömkör så skrittas han fram en 20 minuter och sedan går jag direkt på galoppen så han får komma i gång och komma loss! Efter galoppen är han väldigt fin och loss i traven. Många veterinärer rekommenderar ju att skippa traven på många hästar då den sliter rätt mycket. Det verkar funka för Curre i alla fall..:)

I går kväll så körde jag och Lalle ner till Karlshamn för en träning hos Emma Odervall! Väldigt Ödmjuk och pedagogisk tjej det! Jag trivs jätte bra och fick bra tips. Blir en runda dit ner innan tävling nästa vecka också! Trivs jätte bra i alla fall och som sagt bra tips och man kan säga jag förstår inte så förklarar hon. Tycker det är viktigt att ha en bra kommunikation med sin tränare att man ska kunna fråga utan att känna sig dum! :)


Lalle 120 i Sölvesborg från maj månad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar