söndag 28 september 2014

Slapp dag..

I dag har det varit rätt slappt Vi var ju hemma riktigt sent i går närmare bestämt halv elva på kvällen innan hästarna var inne och allt men så är det med eftermiddags tävlingar och då flöt ändå tävlingarna på riktigt bra :) I dag har Lalle och Fjonte vilat egentligen skulle jag klippt dom men kom en massa annat i vägen så städade upp lite i stället..

Juhani är hängd på som sagt han är ju sutten på innan men skuttade i väg så stackars matte flög i backen.. Har hängt på honom i från stigbygel vilket var lite otäckt och dom skutten han gjorde då så förstår jag att han är svår att sitta kvar på.. Hängt även från "fel håll" alltså höger sida men det var riktigt otäckt! Men det funkade det med sedan efter 2-3 försök.. Får nog ha Karlssons klister i rumpan sedan :P Nu kör jag hängning tills jag känner att han är med på det eller hur man ska säga han ser lite skräck slagen ut men han känner ju inte mig heller och har inte varit här knappt en vecka, tycker ändå han fixar det riktigt bra! :)



I dag var Curre ute och röde sig en runda och blev tömkörd vilket han verkade tycka var helt okej..

 I övrigt så ar jag städat sadelkammaren och även hittat några finare svettäcken och några äldre vintertäcken som jag kände att jag inte riktigt  behöver liksom.. Så blir väl att sälja så har fotat det lite och så.. Varför h kvar det när jag inte använt det på bra länge liksom? :) Så håll utkik kommer snart en del täcken till :)

I morgon blir det att klippa sååå tråkigt men såå snygga de blir sedan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar