onsdag 13 augusti 2014

Rally runda!

I dag tog Fjonte och jag en rally runda på stubb åkern precis vid deras hage. Måste bara inflika med vad snälla mina hästar är! Där går de bredvid i hagen jag och Fjonte gasar på åkern de rör inte en fena! Coolt ;) Tillbaka till Fjonte som skötte sig riktigt bra! Första galoppen som jag verkligen släppte fram honom i började han bocka lite absolut inte för att få av en utan av glädje! Hade givetvis livlinan på, gramanen ;) Använder ju den på honom i skogen och så här på öppna fält dumt att riskera något! Men grabben som är som en duracell att trimma i paddcoken och att hoppa blir trött av detta vill jag lova! Något varv sedan kände man mjölsyran kom. Han vill ju gärna gå kort kort om han får bestämma här får han galoppera på så andra delar i hjärnan och kroppsligt som fåt användas! och givetvis väldigt nyttigt för denne lille vite krabat!

Visst är han charmig den vite springaren? :) Detta är innan träningspasset började efter var han inte lika uppmärksam längre ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar