söndag 3 augusti 2014

Gårdagen/ I dag..

Gårdagen bjöd på tävling även en runda med Sture i skogen innan tävlingen vilket var mindre lyckat.. Han är så nervig han blev mer nervig efter kastrationen än innan konstigt! Hingstar brukar vara fjompiga annars men Sture är som en fjolla! Tur att han är söt i alla fall :)

Var i lyckeby på deras fina bana, fiber både på banan och framridningen! Tycker om den tävlings platsen och det tar 15 minuter typ att köra dit plus i kanten.. Fjonte skulle gå sin första Avd A anledningen till att han går B är dels är han inte mycket tävlad på det viset sedan har han sin nackdel, framridningen! Känns som på unghäst är det mer förståelse för en häst som är rädd för möte osv än i avd A som bara kör på och en del är otrevliga.. Framridngen var just lite problem då han var typ mer vild än tam bitvis rusade mot hindrena sedan lugnade han sig i all fall. Inne på banan så kändes det bättre rytmiskt bra blev dock lite chockad att han gick av tidigare han kryper gärna nära annars, på det rosa hindret som för den delen är hans stora fasa typ ALLTID! och många andras sist hade många problem där även en rutinerad häst i 120 stannade och glodde på de hindret.. Märkligt liksom..Fjonte var nolla i grunden och rev tyvärr första hindret i omhoppningen ett frambensfel inget allvarligt.

Till 120 sedan var han som en död sill på framridningen sedan gick jag in på framhoppningen han fick för sig att avra rädd för en brunhäst ja och sedan var vi där. Kunde inte möta någon han slängde sig och var knäppis, Han gick avd B i 120 by the way. Tyvärr kunde jag inte hoppa fram så mycket som jag ville. På banan var han väldigt pigg och dragig och ettan började han konstra framför men hoppade sedan 4:an var vid utgången typ då skulle han ut saktade av till trav fick honom i galopp några galoppsprång innan hindret så ett riv och sedan började han konstra innan kombinationen sedan hoppade han faktiskt resten av banan bra så ett ner blev det in i kombinationen så jag är nöjd! 2 ner en nolla av alla unghästarna dubbla kombinationer det har aldrig Fjonte hoppat i på en banan innan och hans andra 120. Jag är helt klart nöjd för han hoppade riktigt trevligt han KAN verkligen hoppa den grabben! Ja ni kan ju själva se hur magplattan såg ut efter 120 i inlägget innan ;)..

Lalle kändes lite stel faktiskt men inne på banan la han upp högväxlen och var nolla i grunden och så jag min ärthjärna red dåligt på samma hinder som Fjonte rev och där rev Lalle med. Jag började tänka för mycket att jag skulle säkra upp typ och då kom jag i ett mellan läge, jädrans skit med annars var han fin och tiden och 4 fel räckte till en tolfte plats. Som hade varit en fjärde utan nedslaget, retfullt Eh JA! I 120 sedan kändes han matt på framhoppningen inte alls min lilla gummiboll som sist i Karlskrona. Han gick in på banan rev ettan!? ( Har inte hänt på skit länge) sedan rev han i första kombinationen och sedan kommer det som är mest förvånande! De har ett hål i staketet som går upp mot ridhuset där stod det 2 grejor man sätter under hindret Lalle får syn på dom och jag vänder upp mot sista kombinationen och han springer förbi.. Ehh typ inte hänt sedan 2011 när jag var gravid! Sedan vände jag runt och på det igen inga problem, han måste missförstått mig och de som kollade sa med att han såg ut som han hade koll på något annat. Ja ja så är det i bland. Jag är mest glad att kombinations träningen hemma gett resultat sist gick det ju så där med kombinationerna liksom, Jo visst ett ner där i dag men det var på räcke in och oxer ut då brukar han riva räcket men i dag blev det oxern så kanske ett framsteg liksom ? :) Lalle kommer nu inte tävla på några veckor mest gå i skogen och mjukas upp och få lite massage så spänningarna släpper tänkte jag :)

I dag har avrit rena skitdagen! Pressat lite balar och ta mig tusan allt har gått sönder känsn det som! Eller strulat är så trött nu och har 100 grejor jag behöver göra alltså! Måste anmäla sture till kavliten betala en medlemsavgift till något av asvh:s riksförbund typ, tycker det är förjävligt rent ut sagt! För att visa på 3 års eller kvalitet så kostar det typ 900-1000:- sedan sa du betla en medlemsavgift på typ 300 spänn?! Javisst jag hade köpt om icke medlemmar hade fått det dyrare alltså du får betala 100:- extra om du inte är medlem men nu är det inte så de behöver väl medlemmar antar jag?! Jag har liksom ingen nyttan av att vara medlem där annars eftersom jag inte har något sto att betäcka liksom. Ne nu ska jag gå och vika in min tvätt som hängt ute i typ 3 dagar för det lyckades ju komma regn på det i går.. Ni hör ju vilken dag :P Hoppas på en bättre dag i morgon! Hoppas kan man ju alltid..


Film i från Stures runda i Sporren för en månad sedan..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar