onsdag 9 juli 2014

Väkomna! Både nya och gamla!

Tänkte välkomna både nya och gamla läsare! Här kan Ni läsa om vardagen med mina hästar och lite annat på gården! Framför allt kan Ni läsa om Janiool " Lalles" resa till EM som är om knappt en vecka! Kommer även förhoppningsvis att blogga nere på plats i Polen.

 I stallet finns inte bara Lalle utan även 4 stycken halvblod 2 stycken till som tävlas en som förhopningsvis kommer att komma tillbaka till där han var för några år sedan finns även en glad förtids pensionär som inte trivs med tävlingslivet men trivs betydligt bättre med att äta gräs :)


På min blogg får Ni som sagt ta del av vardagen med hästarna och gårdslivet även ta del av mina tankar och funderingar om det mesta i hästväg. Givetvis även redan till EM och på plats med ( förhoppningsvis).  Är det något Ni vill veta är det bara att fråga :)

Nedanför följer en kort presentation av hästarna namn, ålder och vad de tävlar på för höjder.

Ni kan även följa mig på Instagram ( ej så jätte duktigt än så länge på att uppdatera men jag lär mig!;))

På instagram heter jag Stall_LekanderUggla


På bilderna nedan är Janiool "Lalle" ett Arabiskt fullblod född 2006. E: CC Chagal ( Chock-Probat) U: Janeefa ( Ib'n Zareefa-Ramses)  Han är startad upp till 125 i år.






Detta är Diamond Cay "Sture" valack född 2010. E: Dee Jost Van Dyke ( Couleur Rubin-Irco Marco) U: Laboett (Majim G-Imperator). Tävlad upp till 1 meter och är färdigkvalad.



Excel Picazzo " Picazzo" valack född 1997. E: Excall (Excellence- Urbino) U: Paloma Picazzo ( Pascal-Haifi). Tävlad upp till 115 men livet som tävlingshäst har väl inte riktigt varit hans grej så nu gör han det som han trivs bäst med äter gräs :)


 


Cruzader "Curre" valack född 2004. E: Santa Cruz VDL ( Corland - Landgraf I) U: Scarlet O´Hara ( Willibald-Mowgli). Tävlad upp till 125 har tyvärr stått skadad snart 2 år men håll tummarna att han är på väg tillbaka nu!! :)


 
Camelot "Fjonte" är en valack född 2005. E: Camaro M ( Calido I- Landgraf I) U: Midnight Mathilda (Ganesco-Kaliber) Tävlad upp till 120 ( Sent tagen, tävlad lite drygt 1 år regelbundet)
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar