tisdag 3 juni 2014

Vilken dag i går!

Förr veckan var det så sjukt mycket att göra här hemma i måndags satt jag i traktorn i princip hela dagen så inga hästar blev ridna och skulle ju på träning i går med Lalle och Fjonte och kände att måste rida dom innan träningen i alla fall ju.. Sagt och gjort i går förmiddag blev både Fjonte och Lalle ridna. Fjonte i ösregn han såg ut som en dränkt katt men var fin att rida i alla fall ;).. Lalle var med riktigt fin alltid kul att rida när det känns bra liksom! Sture red jag i paddocken han är inte alls så hängig i traven längre som innan, alltid kul att märka framsteg det betyder ju att han stärkt sig och orkar bära sig bättre nu!

Som det ser ut nu så får Sture gå på bete på heltid efter helgens tävlingar! Om han sköter sig vill säga. han är ju bara 4 år och behöver semester och även jag och i och med att Vi åker på semester och sedan reser till Polen så blir det perfekt för honom att sättas i gång efter EM..

I går på träningen jag eller rättare sagt innan Vi kom till träningen så var det ju katastrof här hemma! Hade glömt att inredningen i transporten var bort tagen så jag monterade in den lite krisigt i tid men ändå i bra tid! Då hade mina bakdörrar hängt sig! Och som jag mixtrade med detta till slut så band jag fast de med balsnören! Blir så irriterad när saker inte funkar.. Jag blir stressad Fjonte ville inte in i släpet träningen började 6 och jag var där halv sju! Jätte roligt! Lalle fick vara med som sällskap och ja som Ni förstår så fick bara Fjonte hoppa!! Men han behövde det mest! Han skötte sig faktiskt bra han var dampig som vanligt med var mest att han inte är riden med andra på ett bra tag men det bekymrade inte Fjonte som sagt lite ryck svårt att stå stilla men han har ju ADHD! ;) Men när det kom till hinder så hoppade han bra när det kom upp i början bara dragig och pigg emot hinder! Hästen var dyngsur av svätt men det hindrade inte duracell kaninen Fjonte han hade mycket energi kvar = ingen dålig kondis i alla fall ;) Bådar gott för två dagar i Karlskrona på deras nya fiber bana:) Roligt att någon klubb i Blekinge satsar på bra utebanor! :D

Nu vankas det dagis lämning för Ella och sedan blir det hopping av Sture och Lalle i dag perdfekt nu när det regnat i paddocken med :) Fjonte får bara gå ett litet light pass..


Lalle på DM i Karlskrona på deras ena Fiber bana i höstas, deras nya är en rätt bra bit större :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar