onsdag 28 maj 2014

Torsdagen den 29:e maj..

Ja herre min skapare snart har även hela maj flugit i väg! Vart tar tiden vägen?! Just denna veckan ligger det lite lågt på hästfronten. Vi har mycket att göra här hemma i lantbruket just nu vilket är kul det också de första dagarna i alla fall ;).. Prio ett denna veckan är Fjonte som har gått lite.. Blivit tömkörd och riden i paddocken. I går hämtade jag min sadel på posten från Equipe. Susanne ringde mig personligen i tisdags och sa att sadeln var i Sverige men inte i ordning gjord så fik välja att de skickade den igen och det tog ca 1 månad eller fick jag kompenserat det de skulle kosta att fixa i ordning så 3000:-. Valde 3000:- då det är ett skönhetsfel på sadeln och inget annat den fyller ju ingen funktion liksom och de hade fixat till och snyggat till det! Dock trodde jag väl mig få 3000:- i pengar men fick 300:- i presentkort. Var väl inte riktigt vad jag ville ha och det framgick inte på samtalet utan på sms sedan suck! Dock orkar jag inte tjabba mera utan vill få ett avslut på skiten! Så är det faktiskt..

I morgon blir det mer hästigt på förmiddagen då ska det ridas för då är det lite lugnare sedan drar helgen i gång med en massa jobb :P..Så upp tidigt och rida Fjonte i helgen. Lalle by the way nlev vaccinerad i går steg ett för utlands tripp :D Dock har inte proppen till EM kommit ut ännu BIG minus! Sedan hade givetvis Lalle tappat en framsko i går han som i princip ALDRIG tappar sko annars men nu så.. Så får väl rida honom i paddocken i morgon ;).. De andra har det också som sagt lugnt denna veckan men det dör dom inte av speciellt inte Sture! Curre har blivit tömkörd han också så han har varit lite i gång i alla fall.

Ne nu ska jag ut i det fina vädret! I går hade Vi fått höst/vinter här typ blåste iskallt! Ser ut att blåsa i dag med men solen är i alla fall framme ;)

Här är förresten lite bilder i från Sölvesborg i helgen, är säker från mörrum med. Men mycket från Sölvesborg på både Lalle och Sture! Sture är ju så läcker, även lalle :)

http://webshop.equipe.com/?utf8=%E2%9C%93&q=josefina+lekander&x=0&y=0


Ha en bra dag allesammans! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar