lördag 1 mars 2014

Träning..

Va ju träning i onsdags kväll hade med mig lalle och Sture.. Fjonte hade ju tappat en sko visserligen skulle han ändå inte med. Lalle hoppade och gjorde det ha skulle. Frida tyckte han blivit mycket finare och luftigare bak! Tusen tack ps för ett bra träns! Jag väljer att tro att det är det finns inget annat jag bytt och det blev sådan ändring på hästen från dag med vanligt träns till dag med ps tränset! Som sagt han hoppade bra lite tjabbig i munnen men han va lite taggad så tar inte så allvarligt på det! Hindrena va inte jätte höga då förlorar lalle lite fokus liksom..

Sture va i gruppen efter.. Ja denna Sture en mindre katastrof var det! Hindrens va farliga för de va galoppbommar framför och bakom. I slutet sedan va han trevlig men han hoppar ju som de vore högre..någon jag kommit fram till är art han behöver mycket mer framridning än mina andra eller fjonte behöver med de. Desto mer de 2 går desto mer avslappnade. När Sture började bli lite varm liksom då började han bli mer lätt riden.. Själva situationen blev lite stressig för Sture då jag skulle har i ordning lalle lasta Göta i ordning Sture då hade de andra börjat hopps fram. Givetvis gick jag hoppa sist med lalle få tar de ju inte kortare tid :/ men men man lär dig! Började som en katastrof men blev bra till slut :)

Tycker själv Sture känns långsam i språnget men de sa att han är kvick i benen som tusan och inte alls långsam. Han har frambenen precis under hakan så va nära han slog i dom;) känns Dick som jag är i taket och vänder när man hoppar honom men han hoppar lite frambenen för sig och bakbenen för sig. De växer nog i hop sedan ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar