torsdag 6 februari 2014

Nu har vi busat!

Jag och fjonte har varit på åkern och ridit nu.. Blev en del bock och bus.. Hade faktiskt både förbygel och granna tygel.. Varför kanske ni undrar? När fjonte fått sina ryck så jag åkt i backen så får han loss nacken liksom upp och sedan i väg och brallar. Jag känner att jag kan kontrollera honom och få ner huvudet så han inte får upp huvudet! Den hjälpte mig i dag då han även stod på bakbenen. Inte högt men inte okej då va gramanen bra även när han viker huvudet och försöker sticka och bralla.. När han lugnat sig så fick han galoppera på framåt vilket funkade jätte bra! Jag lycklig och hästen lycklig då började han bocka men det är bockningar under kontroll liksom.. Känns så himla skönt och fjonte verkade nöjd och lugn med sedan! Kul!

Så här pimpad va han i dag ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar