onsdag 12 februari 2014

Funderingar så här på morgonen..

Satte nu i soffan och kollade på morgon nyheterna och kom och tänka på denna tjejen BA Meeditrina som jag köpte 2008. Hon är född 2007 e: Evidant - Madjers Mahogany med andra ord ett arabsto, en fux också att tillägga. Hon hade rätt "plaint" huvudet med andra ord väldigt rak araberna ska ju vara lite mer banan likna. Hon hade USA linjer vilket brukar göra att huvudena bir lite mer raka men vilken kropp och vilka rörelser denna tjejen hade! Hon va väldigt speciell! Hon gick inte att leda i grimskaft i början men va väldigt lätt lärd och klok. Köpte henne sommaren 08:a hon gick på bete sedan hanterade jag henne på hösten hos uppfödaren och plockade hem henne. Sålde henne sedan februari 2009 då jag skulle sluta med araberna. De va bar Lalle som blev kvar. han har alltid varit speciell och tur va väl det att jag behöll en av Sveriges bästa hopparaber! :) 

Meeditrina va väldigt lätt såld tro de med de utseendet och rörelserna och den långa manen..Såldes till några i Hovmanstorp vet dock inte om hon är kvar där nu dock.

Ja detta v min fundering i dag satt och tänkte på hanteringen och lastning och allt sådant..


Bild på Meeditrina på betet 2008 1 år gammal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar