måndag 24 februari 2014

Fjonte Pay and Jump

Här kommer film på Fjonte i från sista 110 tycker inte den första va så mycket att se dock bara ett ner i den med men ändå ;)


I första rundan fick han ett ner på 4:an ( han är i och knackar i det i 2:a rundan med). Han kändes relativt avslappnad i första men kom inte riktigt lika bra till ridning som i andra rundan! I andra rundan som är på filmen tycker jag han gör ett bra jobb och lyssnar bra dock rider jag slarvigt in i kombinationen så han river ner varenda bom. Fy på mig! Rider bara på utan någon förhållning liksom. Tycker verkligen Fjonte har utvecklats nu de sista månaderna! Han har fått en helt annan galopp det är mer tryck och styrka i den. Han överhoppar sig inte lika mycket vilket är skönt för honom för då blir det mer flyt i hela banan liksom annars blir det ett katapult språng sedan stannar det upp efter och innan man hittat rytmen igen så är det dags för nästa språng. Linda var med och hon tyckte han blivit välriden nästan för lydig mot vad jag är van vid honom vilket inte är någon nackdel men nu behöver jag lära mig att rida honom så med. Innan har han ju dragit i väg mot hindrena typ medans nu är det mer balanserat eller så.

Vill tacka Anna och Linda så hemskt mycket förhjälpen i går med :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar