måndag 17 februari 2014

Både gott och ont..

Va ju i väg med Curre i går på återbesök och vissa saker ser man själv .

I tömkörningen har jag sett en piggoch glad och ohalt häst medans om du longerar rakt upp och ner så är han halt i bland. Vilket visades i går när Vi va i väg med Björn longerade honom med kapson för att se hur han ser ut avspänd och han ville verkligen inte slappna av. Ha är en spänd häst i ridngen med ville därför röntga nacken där det satt en liten sak som gör att han har svårt att spänna av men detta är som ryggen det går att träna bort! För Er som inte visste så beror Curres hälta fram på ryggen. Detta kom de på efter att JAG själv krävde rygg röntgen då han blev utdömd nere hos Staffan.  Detta i ryggen gör asaker så klarare som tex han har haft sadel tvång i bland dock har man inte tänkt så mycket på det då det kommit på nya platser = spänd då tror man att det hade med det att göra även alltid låsningen bakom sadeln där ena saken sitter i ryggen detta trodde equiterapeuten hade med hans vänstra höftbensknöl att göra som är av. Ja alltså nu har det blivit mer självklart.

Fick i alla fall mycket beröm för att han blivit så fin i kroppen av tömkörningen! Alltid roligt att få höra att man gjort ett bra jobb att han va mycket starkare i ryggen nu än sist! Nu föreslårs operation i kotan gå in och kolla vad som finns då det inte är några större grejor på den som ska göra hältan det kanske sitter något annat skit? Jag tänker ta operationen då detta kan göra honom bra! Jag tycker om hästen och vill göra det jag kan hade det varit små marginaler för att det skulle bli bra hade jag nog avstått men har man skaffat dom får man göra det man kan. Tycker jag i all fall!

Ni som undrar så är han inte vrål halt han markerar så något stör honom lite i det benet! Men nu hoppas Vi på ändring håll era tummar!!

Ni kanske det är konstigt att jag ändå är öppen med det men tycker ändå detta är sådant som förekommer och jag har inget för att tysta ner det! :)

Curre på sin försat tävling :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar