fredag 22 november 2013

Återbesök i Löberöd..

Upp tidigt i dag och tvättade Curre kan säga skimmel på halm = pissfläckar! Kändes som det var aktuellt att damma av honom lite liksom. Inte gick det bättre på återbesöket för det!

När man skaffar häst får man en dag ett tråkigt beslut. De är ens vänner men man har deras liv i ens hand. Just nu ska jag prata med försäkringsbolaget och kolla lite hur man kan lösa saker och ting. Ni förstår säker att det inte gick bra! Curre har inte känts fräsch de sista dagarna och hans galla har kommit tillbaka över leden som varit borta så ja han va halt och nu har Vi hållt på drygt ett år jag har gjort det jag kan! Han har fått vila jag har lagt en hel del pengar och försökt! Jag har verkligen försökt! Tyvärr kan inte veterinärer gör mirakel inte heller jag så någon tävlingshäst kommer det inte bli av honom chanserna är inte stora alls tråkigt med sant. kanske promenad häst men han har ju blivit halt av att gå i skogen med jag är kluven men som sällskap kan han kanske gå ? Ska i alla fall ringa till försäkringsbolaget och kolla lite saker innan jag bestämmer hur Vi ska göra.

Stackars finns Curre även fast jag tänkt sälja honom han är min vän och jag tycker ju om honom riktigt mycket!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar