onsdag 4 september 2013

Tråkigt men sant..,.

Som ni kanske förstår så har jag alldeles för många egna hästar. Det var inte riktigt meningen at de skulle bli så här många någon skulle säljas inte alltid saker och ting blir som man har tänkt sig då Cure faktiskt var det som skulle säljas men nu är det som det är och han går inte at sälja ännu. Så nu har jag tagit beslutet at en måste bort jag ska givetvis ta emot andra hästar men det är just det stallet har 7 platser och jag 5 hästar. Det rimmar inte så väl liksom.

Så ja vem ska säljas? Det vet jag faktiskt inte alls. Alla är de individer Lalle har jag haft sedan han var föl jag har varit med och set honom sedan han var 2 dagar! Han är bland de bästa hopparaberna i Sverige! och Vi passar varandra bra tycker jag i hoppningen även Lalle har sina nackdelar. Fjonte är en så gosig häst i stallet och har lugnat sig betydligt i ridningen hopar riktigt trevligt. Det tråkiga är t rida i skogen på långa tyglar är liksom inte riktigt hans grej men det är min. Sedan har Vi Sture han är ju bara 3 men tror han denna hästen kommer bli riktigt bra! Honom har jag haft sedan han var 6 månader (bestämde mig när han var ännu mindre) det känns lite surt at sälja honom nu innan han är testad liksom! Han kanske passar mig bra vem vet? Han är stor men inte stor att rida. Sedan har Vi Curre han har verkligen blivit personlig sista åren men han passar mig minst ridmässigt då jag ändå vil se resultat MEN nu är han skadad så honom behöver jag inte ens fundera på.

Svårt då alla hästar har något man tycker om . Ja, varför nämner jag inte Picazzo kanske Ni säger. Han får stanna tills  döde dagar han får vara sällskap någon måste ju vara det med? Och vem skulle vilja ha den odågan ;)

Hade varit lättare om man hade haft någon som kunde kommit och ridit et par dagar i veckan men man ska hitta någon vettig med. Någon? Söker någon som kan klara sig själv, jag ska kunna rida på förmidagen och denna person ska kunna koma på eftermiddagen och rida ska liksom inte känna mig beroende av at rida med någon för då känns hela grejen med hjälp borta för min del. Ingen mockning inga pass inga insläpp inga utsläpp bara ridning! Om jag hade fåt et sådant erbjudande som yngre hade jag nappat direkt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar