söndag 15 september 2013

Tävlingsresultat + bilder..

Vilka fantastiska hästar jag hade i går!! Inne på banan ska tilläggas. Fjonte va smått pigg oh hysterisk att rida i bland de andra hästarna han har ju inte varit ute på länge. Kändes inte alls bra att gå in på banan fick liksom inte något gjort kändes det som. Men han fixade sitt jobb nollade 1 meter hoppade riktigt trevligt och gick framåt :). I andra klassen för övrigt hans första regionala 110 hans andra 110. Blev inget vettigt av framhoppningen här heller då han saknade Lalle tydligen. Sedan inne på banan som bort blåst när ha fick börja hoppa. Resultatet 1 riv och ett tidsfel han ville liksom ut emot kombinationen. Men vad mycket hopp det är i den hästen!!

Bilder på Fjonte från 1 m:




  från 110:n.




 Fin han  är va? :)

Resultaten för Lalle var följande. 110 så kändes han fin men ändå ofokuserad liksom som varför ska jag lyfta för detta. Vilket blev 2 ner! Det är verkligen för mycket!! Kändes som jag inte fick någon ridning eller känsla på honom han ville gärna gå på ett mer än jag tänkt och det blev fallet. Första linjen rivet kom på va 7 galoppsprång normala han gick på 8 dumma mig tog tillbaka honom han kom ändå bar in på första och fick fart framåt. Men sedan på nästa linje han rev så ville jag ha av honom ett innan ha vile så ett riv till. Sedan hoppade han 120 med hoppade SUPER! Han var felfri fram till hinder nummer 8 som han kom perfekt på med rev ( som Maria sa det kunde lika gärna legat kvar). Såg fler som låg perfekt till det hinder som ändå rev i bland kan det ju vara om underlaget är lite löst med och de sjunker i avsprånget säger dock inte att det är så men kan vara. Sedan kommer årets miss som ryttare av mig!! Var kombination med 2 galoppsprång va rätt långt och min enda tanke va att inte komma kort in vad gör jag! Kommer kort in agerar ingenting hade det varit ett galoppsprång så hade man ju gått på kvickt så han klarat sig ut men jag gör ingenting går inte på framåt så stackarn får klämma in 3 i den kombinationen. Han hade klarat 2 om jag gått på direkt efter räcket. Va räcke in och oxer ut..Blir sååå irriterad på mig själv när han hoppat så bra innan! Så blir ett ner på sista! Han är en riktig fighter när det är i 120 nu känner man inte alls samma sak i 110 för där bryr han sig inte så mycket. Han är i 110 likadan som han va i 1 meter förra året..Men nu jobbar vi på denna nollan i 120 kändes ju så nära :) Nu tar Vi nya tag till inomhus tävlingarna.

Bilder från 120




Provade förresten bägge hästarna på sina nya bett de kör på likadana och de kändes väldigt fina att hoppa på :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar