torsdag 25 juli 2013

Seriös eller oseriös att pruta??

Läste nyss att en inte tyckte en spekulant va seriös för en seriös spekulant ber en inte att sänka priset på hästen och få med utrustningen (c
Vilken ingick i köpet för fullpris) 

Alltså jag kan säga ärligt att jag inte betalt fullpris för någon av mina egna här hemma har alltid fått ner dom lite.. Och de hästar dom stått på försäljning eller någon av mins egna som sålts så har se flesta sålts billigare än priset i annonsen..tycker det hör till att pruta lite likaså om man köper sadel eller häst så finns de alltid ett sista pris om det så vara är 500:- billigare men ändå 500:-.. Eller vad tycker nu ??? Är man oseriös bara gör man prutar på en häst?? Det gör ju mig väldigt oseriös i så fall alla vill ju göra bra affärer liksom :) 


Har hört en bra sak

"Det är okej att pruta men bara om man ska köpa" 

Och det ligger faktiskt en del i det:)

Jag kan bli lite irriterad på folk dom tycket det är oseriöst att pruta för jag känner mig liksom inte oseriös och hästarna tror jag inte får det sämre hos en prutade??!!:) 

1 kommentar:

  1. Oj, för min del tycker jag skillnaden på seriös och oseriös hästförsäljare har mycket mer att göra med hur hästarna mår och i vilket skick dom är i hull, kondition, hovstatus, päls mm.
    // Camilla

    SvaraRadera