måndag 25 mars 2013

Tävling..

Ja i i går var jag i väg på tävling med Lalle.. Regonal tävling i Karlshamn hans första tävling för året..Han är heller inte hoppat mycket i år alls MEN hoppa vet jag att hästen kan och han har lyder rätt bra på marken så nu vet man vad som ska fin justeras :D..

I 1.10 gich han nolla i grunden ska villigt erkänna att någon plan för omhoppning inte riktigt fanns då Lalle är lite rädd för läktaren och kombinationen låg vid läktaren 5 galoppsprång en oxer vid läktaren men Janiools fasa var svänngen emot tvåan (12:an i omhoppningen) då skyggade han men annars inga problem där jag trodde.. Dock rev han första i omhoppningen som sagt ingen plan alls!! Sen blev han stressad och resten gick ut på att få honom lugn typ så fick han ett ner till fick honom inte rak utan svängde över hindret.. Men jag är nöjd kändes verkligen haffsigare än vad det ser ut ;)


I 120 kändes han ännu finare här började han ju hoppa!! Och hindrena var höga och oxrarna paralella..I en 110 kan man sitta och fega runt hästen men i en 120 no way att det går!! Inte Lalle han behöver ha en bra galopp..Här var kombinatioenn åt andra hållet och han drar sig lite från läktaren så där kommer riv ett sedan blir han spänd och springig för mig och jag orkar inte hålla honom..Så ett riv sista hindret..

Han behöver bli mer ridbar och svängbar men det kommer hanär inte så gammal och det är början på säsongen anars verkar han avra riktitg fin i formen..Han kännsmycket mer spänstig och fin även fast han blir spänd och springid när han river va han värre förra året..Så nu blir det markarbetsträning får tänka på att han inte haft bett i munnen så många veckor heller ;)..Nova bettet funkar han riktigt bra på MEN när han blir springig är han svår att hålla..Markarbete markarbete..!!


Film kommer på bägge rundorna...Har laddat upp dom men hittas inte ännu:P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar