måndag 18 mars 2013

Camaro M..

Jag säger bara vill Ni ha en häst med högridbarhet, mycket hopp och helt fantastisk.. MEn även kan stå ut med en känslig häst och speciell  köp en häst efter Camaro M.. Givetvis finns många undantag..men många man hört säger likadant de kan vara lite svåra men ridbarheten brukar avar hög..MEN glöm inte det finns alltid ett möderne också som spelar väldigt stor roll!! :) Fjonte är nog den mest fantastiska hästen jag haft..Han bara gör allt man ber honom om!! Sedan är han ett spöke i bland men det han gör sedan gör han bra!! Tömmade honom i dag och han var mjuk och fin gjorde det jag bad om halt-galopp.skritt-galopp trav-halt-trav-halt..Riktitg fin.. Har tömmat honom mycket framåt nedår.. Tryck bak men låg fram för att han gärna blir hög i nacken och i galoppen behöver han komma mer framåt i och detta har han gjort bra hela veckan i markarbetet.. I går hoppade jag honom några språng vilket han även gjorde bra.. han kryper lite nära i bland MEN han tar nu mer korrigering utan att gå i taket..Blir han så han kryper i hop så kan jag gå på honom med skänkelt framåt då ar han genast för sig och slipper ta i för kung och fosterland över hindren.. Löshoppade även honom i helgen så högt som det gick att sätta på stöden...Han hoppade riktigt bra hoppade samma som de ska göra till 3 års..Det gjorde han för första gången och gjorde det bra han är hinderklok den killen!! Gillar honom starkt..






Löshoppade även Sture i helgen han gjorde detta bra..Han verkat fatta galoppen men systemet som han gjorde hos Frida också..Lättlärd.. Dock hoppade han alls inget flaschigt liksom..Men hoppas han gör de på 3 års :) Hoppade ett språng på 135 han ar liksom inte ens i så höjden är inga problem..Sture har även blivit Stor kille genom att ha fått dojor på sig detta skötte han riktigt bra!!









Curre fungerar på bra sitt baby pelham jag orkar rida honom och det blir inga konflikter mellan oss.. Skönt!! Har även tömmat honom lite med och det har fungerat bra tycker jag...




Lalle sköter sig rätt bra med skogen eller ett hinder är ju det bästa han vet med livet ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar