fredag 4 januari 2013

Lite funderingar..

Har haft lite funderingar sista tiden om driftiga personer.. Desse är verkligen några jag beundrar!! Att kunna göra sin dröm till verkligehet är inte detta drömmen för många? Vägen är hård och jobbig med dessa människor klarar det ändå MEN tyvärr finns det även desse tråkiga människor som inte gör annat än att klaga och klankar ner på desse..Svaret som är att de är svundsjuka. Likaså andras framgång kan inte andra glädjas åt tyvärr..Tråkigt men sant..Vinner någon så är det alltid någon som har något ont att säga om denna människa eller häst de kommer alltid på något.


Driftiga personer:
Ett exempel på en människa jag inte upptäckt fören nu ( jag vet är såå sen) är en tjej som heter Tyra Sjöstedt hon driver en av de största bloggarna i Sverige även en av de största hästbloggarna. Hon har nyligen även gjort en egen ridcollection men väldigt snygga grejor www.starrider.se finns desse saker. Hon är även hästtjej och har i år köpt 3 stycken hästar var på folk har väl tydligen lite kommentarer om detta..Varför? Jo för folk är avundsjuka de tror att hon haft allt serverat på silver fat MEN hon har jobbat och slitit! Tydgligen ska hon ha sattsat 36 000 i sitt första företag som efter 2 år omsatte 12 miljoner är man inte driftig då!? Men vad är folk jo avundsjuka.. Hon har tjänat pengar och det får man ju inte göra! Men ska tala om en sak för Er också ligger man på soffan blir man inte rik av heller...( om man inte är född till miljonär vill säga)
Finns även fler som är väldigt driftiga de skaffar internet butik tar kontakt med folk för att kunna göra sin dröm möjlig. Vill amn göra det men vill ska man inte lyssna på de som snackar skit för vet Ni de är bara avundsjuka!


Utrustning:
Något annat senaste tiden som har retat mig också är utrustning...Folk som har snordyr märkes utrustning och klankar ner på dom som inte har det.. Har tex hört att någon visst klankat ner på någon som hade ett hööks shabrak..Nu är det ju så att hästarna skiter nog i om det står Kingsland på deras shabrak , Börjes Tingsryd eller Hööks... Om Ni vill veta så görs många av desse på samma fabrik som många märkes saker dock så broderas det bara dit olika loggor på dom och skiljer så där 400-500:- i pris i stället..Sen är det ju väldigt lätt för en del att bara ha mängder av märkes grejor när föräldrarna betalar.. För inbilla mig att en del som är full sktna med märkes grejor har betalat allt det själva när de själva inte har någo jobb.. Då är det lätt att vara kaxig emot andra.. Jag själv jag har en del märkes grejor också finns en del saker jag väljer att lägga mer pengar på och mindre.. Har mina märkes shabrak till finare tillfälle som tex när man tävlar.. Dock tror jag hästarna skiter i detta också vilket shabrak de har.. Sen visst jag förnekar inte att det finns vissa märken av shabrak som ligger bättre än andra..Men jag tycker personligen inte att det spelar någon roll om du har ett kingsland shabrak eller ett shabrak i från Börjes. Har för övrigt ett Kingsland som ligegr skit och några från Börjes som ligger 100 gånger bättre och Kingslandet kostade 500:- och Börjes shabraket 150:- viss skillnad!?

Vinna eller Försvinna?

Glädjas eller gkädjas inte år den som vinenr eller blir placerad.. Visst i bland kan man känna att livet är orättvist man har lagt ner sååå mycket mer tid på sina hästar än vad den som står där och får ta emot den blå/gula rosetten gör MEN that´s life är detta kaksnek sporren att träna ännu mera?! Och någon gång kommer "min tid". Hur många gånger har man inte haft stolpe ut hästen har nuddat bommen och den rullar ner nästa ekipage drämmer i hindret så man tror bommarna ska gå av hindret ligger kvar..Sådan otur man kan ha..Det känns j*vligt surt i just det läget men nästa gång kanske jag har turen på min sida? Själv försöker jag glädjas med de jag vet vilka de är när de blivit placerade alltid roligt när det går bra för andra!!Men även jag gläds inte år alla tex jag kan tyvärr inte glädjas år när folk som är elaka mot sina hästar blir placerade.. Jag säger inte att man alltid är guds bästa barn man kan bli arg och besviken på sin häst MEN en del är fruktansvärt elaka mot hästarna på hemma plan även på borta plan..Finns till och med dom som får något nedslag och rappar upp sin häst efter utgång någonstans där inte dommaren kan se. Hemskt va!? Men välkommen till verkligheten tyvärr går det till så här alltför många gånger...
jag kan heller inte glädjas åt desse som är så fruktansvärt kaxiga i sin attityd att deras häst vill alla ha. Okej alla tycker om sina hästar men bara för att jag tycker om blåbär vill inte alla ha det och tror jag det så börjar jag fundera på mian egen hjärnkapacitet.. Sedan absolut man ska ha attityd och bar självförtroende MEN det finns även medmänniskor man måste ha lite empati för andra och tycka någon annan rider bra än just du själv..Andra texten jag skrev om utrsutning kan ju tycka att de som klankar ner på andra för utrustningens det gör inget för mig om det går dåligt för dom det var det där med empati för andra..Andra är glada att de klarar att ha råd att ha sina hästar varje månad liksom..Sedan har Vi denna gruppen som inte gör några fel de har bara en häst som gör fel HELA tiden.. Blir såå trött på desse människor.. 99% av alla fall gör faktiskt ryttaren fel.. Sedan kan man önska att när jag la min häst fel så kunde den ha kämpat lite mer.. Men har du gjort fel och lagt din häst fel så har du..That´s it! Sedan hästen kan bli tittig men det är ryttarens uppgift att sitta och vara med också.. Tex Janiool i Osby där skyggade han för läktaren och kominationen kom därefter så han kastade sig åt vänster som är min svaga sida. Men hade jag varit mer med hade detta inte hänt..Sedan visst kan jag känna att det var en dum grej av honom att smita för så illa var det inte ridit in heller MEN gjort är gjort.. Men finns vissa där hästen aldrig gör rätt.. Har ett exempel till Curre...Han river gärna emn rider jag får i hop honom går han bra men så fort du sitter och "åker" lite så river han. Är han tråkigt på det viset JA många gånger tycker man han kunde lyfta lite till och kämpa lite men han gör det inte.. Så det är bara att rida där efter. Missförståndd mellan häst och ryttare kan alltid hända men kom i håg gå igenom Hur Du red och vad hästen gjorde.. Många gånger man känenr att det var hästens fel tänker man efter sedan kanske det var ens eget fel ändå..


Ursäkta ett litet stökigt inlägg men har tänkt på detta ett tag nu och ville skriva ut det :)




1 kommentar:

  1. Vet du någon affär som har ett lime grönt schabrak?? //Ella

    SvaraRadera