söndag 6 januari 2013

Helgen..

Ja allt blir inte alltid som man tänkt sig...Men hästarna är i alla fall ridna dock i dag fick Vi åka till veterinären med ena hunden på em och sy 3:e gången under jaktsäsongen i år som hundarna sys.. Andra gången för stackars Olga denna gången var det dock INTE vildsvinen utan antagligen fastnat i taggtråd.. Finns ju tyvärr gammal sådan i skogarna..

Jag han i alla fall rida Fjonte i dag som skötte sig bra riktigt rolig att rida skulle ridit ut men ändrade planer då han saknade en sko på ena fram tassen.. Så typiskt när man hade barnvat och allt...Men så är livet sedan föll mörkret och Lalle fick vila..Han var ju dock ute i skogen i år och var så dryg..Jätte roligt när de är pigga och glada men när de inte kan fatta galopp utan ska slängtrava så känns det inte riktigt okej..Han är ju dock inte 3 år gammal..

När Vi var i väg med hunden pratade jag med veterinär om kastrering av Sture..Han är jätte snäll på alla sätt och vis tror detta kommer bli en riktigt gentleman MEN nu när de plöjde ner alla staket här hemma ( de blev ju antaglugen rädda för något) så stod ju han och fjonte inne hos Ivectraa.. Ivectraa=ett sto. Inget har nu hänt MEN om detta händer igen vad säger att det inte händer då.. Då tänker Ni säkert sätt riktigt staket..Man kan inte mer än ha trästaket+el som de även gick igenom och jag har inte lust att bygga ett kravallstaket då jag inte tänkt att ta igenom honom och jag sysslar inte med buskavel.. Godkända hingstar är till för att användas  sedan kan olyckor ALLTID hända.. Finns ju unghingstar som hoppar ut från beten sådant kan hända emn jag vill i alla fall ha ett seriöst syfte om jag ska betäcka med min hingst..Så det lutar åt kastering och då blir det nog snarast då planen är 3 års test och där är det mycket hästar av erfarenhet vet jag att mycket hästar + hingst kan vara = katastrof!! Det kan ju slå runt helt för dom och det är jag inte så sugen på.. Dags formen avgör på ett 3 års skulle ju vara skit om han HADE hoppat 9-9 typ som valack men för att han var hingst och blev helt till sig så hoppar han 3-3...Det hade inte varit så kul men som sagt dagsformen avgör detta kan även hända om han är valack..Men som sagt bra tid nu att kastrera :)..Så en hingst mindre snart och en valack mer :)


(Tyvärr blir det ingen bild då det verkar som att det tyvär inte går att ladda upp i dag igen )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar