måndag 28 januari 2013

Anläggningskort..

Jag tror jag börjar få för lite att göra då jag kan fundera väldigt mycket på saker och ting.. En del saker jag har tänkt lite på under sista tiden är anläggningskort..Jag brukar lösa någonstans MEN inte förra året och har inte löst något i år heller..Är man och tränar på klubbar kan man lösa något som heter träningskort skit bra ide men är det verkligen billigare?!

Träningskorten runt omkring i ridhusen( 3 av de största klubbarna inom 3 mils avstånd)här  kostar mellan 250-500 för halvår och mellan 400-1000:- för helår.. Detta är två av klubbarna hittar bara på 2 av dom dock på den 3:e kan man välja att rida för 50:- per gång elelr 200:- / månaden..

Det är väldigt stor skillnad på pris tycker jag och ungefär samma utbud av tränare finns på alla tre ställena..Så alltså om du tränar varannan vecka för en tränare på ett ställe blir det ca: 16 pass om året man tränar ju oftast inte 12 månader om året utan kanske 8..Det blir alltså 8 gånger i halvåret blir en kostad av per gång:( 3:e klubben som inte har träningskort räknar jag ut per gång=400/halår 800/helår) Väljer att kalla klubbarn 1,2 och 3 blir lättare så :)

Halvår:
Klubb 1:250/8= ca: 31:-
Klubb 2:500/8= ca: 62:-
Klubb 3:400/8=50:-

Helår:
Klubb 1:400/16=25:-
Klubb 2:1000/16= ca: 62:-
Klubb 3: 800/16=800:-

Det blir rätt stor skillnad tycker jag.. Kanske klubb 3

Även sedan anläggningskort de går att lösas i helår och halvår.Så här ser deras priser ut:
Klubb 1
Halvår:450:-
Helår: 800:-
Flera Hästar Halvår:600:-
Flera Hästar Helår: 1000:-


Klubb 2
Halvår: 600:-
Helår: 1000:-
Flera Hästar Halvår: 900:-
Flera Hästar Helår: 1500:-
Medlemmar som tävlar för annan klubb: 2000:-(enskild) 3000:- ( flera hästar)

Klubb 3
Halvår:500:-
Helår: 1000:-
Flera Hästar Halvår:750:-
Flera Hästar Helår: 1500:-

Detta kan jag känna att jag har lite åsikte om..Jag har flera hästar MEN inte rider jag flera gånger än någon med en häst.. Den som har en häst kanske ligger och kör 3 gånger i veckan till ridhus medans jag ligger och kör en gång i veckan och behöver ändå betala 200:- till 500:- mer om året.. Jo säger Ni vad är 500:- jo det är pengar det med...Jag kommer ju absolut inte utnyttja ridhuset mer än den som har 1 häst.. Om jag hade kommit med en lastbil med flera hästar jämnt så hade jag förstått då utnyttjar du ändå ridhuset..Sedan kan jag tyvärr inte förstå idéen med att baar för att man inte rider för klubben ska få betala dubbelt så mycket..!? Det vinner man ju säkert medlemmar på ;)..Du får ju ändå lösa medlemsavgift och bode ju ha samma möjligheter som andra medlemmar..Eller har jag fel??

Ska inflika med skillnaden av anläggningarna är att;

Klubb 1: har ett ridhus är dock ett privatstall så de tider som är upptagna är för träning.
Klubb 2: Har två stora ridhus ena går för det mesta i lektionsverksamhet och även arrangerade träningar kan förekomma samtidgt som ridskolan i bland..( men oftast alltid ett ridhus ledigt)
Klubb 3: Har vå stycken ridhus även desse har lektionsverksamhet i ett ridhus träning kan förekomma i andra ridhuset ( vad jag förstår det)

Vill också tillägga att alla klubbar har i hoppning i alla fall har en A eller B tränare och en C tränare som håller träningar minst varannan vecka.


Vad tycker Ni i denna frågan?? :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar