söndag 28 oktober 2012

Träning och SEMESTER!!

Ja denna vecka har varit lite farande har varit och lagat den stora klipp maskinen så nu äntligen (!!!) så kan jag klippa hästarna lite snabbt.. Har dragit på detta då jag bara haft min lilla den går att klippa hela med men det tar ju tid och man är ju lat.. Så Picazzo har blivit klippt denna veckan inför träning för Emma Odervall i tisdags kväll ( tog en reserv plats). Picazzo kan annars hemma vara seg oarbetsam och slår mot skänkeln första 15 min sedan när han väl kommer i gång är han riktigt fin.. Detta för varnade jag Emma på vad gör han då..Jo ingenting han går riktigt fint.. Denna häst är rätt rolig för när han kommer ut i bland andra är det precis som att han ska visa upp sig.. Han var riktigt fin på hinder också jag tappar dock trycket på honom i bland men han hoppar ändå men har jag fin och bra galopp i honom är han riktigt fin. Tycker Emma är bra då även där gäller en bra galopp och ha de på bakbenen! Vilket jag gillar :)..

I torsdags åkte Vi sedan på semester.. Vi åkte till Ullared det avklarade Vi på 2 timmar hästar fick 5 grimskaft.. Så intresserad av hästgrejor är jag ;)..Eller är det ett tecken på att det finns för mycket saker i stalle?! I alla fall sedan var Vi i en natt i Halmstad för att sedan vara två nätter i Malmö skönt att kunna sova till 8 på morgonen!! och slappa.. men i morgon är det tillbaka till allvaret ocg några av kusarna har inte gjort något sedan i onsdags..Karlssons klister kankse är att tänka på? I alla fall till Fjonte som varit lite laddad och nu har det varit högluft ute också.. Ja ja det blir som det blir.. Lina ( grannen) henens brors dotter red i alla fall i dag Picazzo & Janiool vilket hade gårr bra och ina hade gått en runda med Sture.. Så snällt att de fick aktiveras lite :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar