söndag 26 augusti 2012

Still going strong...

I lördags var jag i väg med Picazzo och hoppade lite.. En lokal hoppning han fick gå 90 & 1 m..Han har inte varit ute sedan mars 2011 så 1 ½ år sedan.. Tänk om alla hästar kunde vara som honom  hanteringsmässig på tävling..Jag var där själv..Han lastar sig själv står i transporten utan problem medans man går banan sedan är han lite dryg att göra i ordning då han tycker att äta gräs är intressant ;).. När man hoppat första klssen klart så tar man av grejorna lastar på ger honom lite mat går därifrån och han står snällt skulle även brodda av honom då hade transporten bredvid åkt då var det bara att binda honom i sidan på transporten så jag kunde brodda av bak han står där så snällt.. En riktig klippa!!Hur gick det då?! De flesta som vet vem Picazzo är vet även att detta är en speciell herre som det mesta ska vara på hans villkor nu känner jag dock att min ridning har blivit bättre sedan ajg började träna för Frida jag känner nu mera när han är riktitg ärligt framme så min inställning när jga kom till tävlingen var att stanna ska han i alla fall inte göra.. Och det gjorde han inte heller!! :)
Dock får du inget gratis uta denna grabben utan får rida! Han hoppade faktiskt rätt trevliga sorång emellan åt i 90:in blev det tyvärr ett ner på 2:an kändes lite surt då det inte var något jätte riv..Denna klassen var en bed A alla felfria ekipage fick blå/gul rosett skulle vara 4 felfria med var endast 3 så Picazzo fick sig en blå rosett med sig hem .. I 1 m sedan hade jag en plan att går han till omhoppning så rider jag på lite då han är lätt att svänga. Dock var han i och petade i 2:an se sen rullade var i ett plankhinder som också åkte ner så tyvärr 8 fel som lika gärna kunde varit en noll runda liksom.. Men han skötte sig bra jga är nöjd underlaget var väl liksom inte det bästa..Är riktigt nöjd med att han inte stannade.. Så nu tycker Picazzo att husse kan investera i en lastbil så även han kan åka med på tävling :)

 När jag skulle ta in hästarna i går var Curre borta i från hagen.. Kom ingen dock var det baar att gå upp till paddocken där stod grabbe och åt gräs som det liksom inte fredan finns i hagen han går i nu ;)


Har även börjat med operation måla om boxarna.. Det är väl dock inte det roligaste då det tar evigheter känns det som.. Började med Stures box  sedan fortsatt på de andra..Betongfärgen torkar ju fort är värre med oljefärgerna ;) Tar ju år och evigheter känns det som..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar