söndag 1 juli 2012

Mycket att göra..

Nu har jag inte haft tid och inte lust heller att skriva här.. Har tyckt att det varit lite kul att kunan skriva vad man gör.. Men sedan att folk tror att man inte bryr sig om sin dotter är ju mindre kul.. Har inte direkt denna bloggen för att blotta mitt privatliv som det kanske syns när man kommer in på den så är den mest till för hästarna..Eller någon som missat det?! :)

Hästarna för övrigt har skött sig bra.. I för går skulle jag hoppa några och slutade med att jag hamnade i backen.. Det var Fjontman ( ovanligt!?) han blev biten av något precis när jag red in i paddocken.. Var sååå mycket blinningar här en dag de äter ju upp de stackars hästarna.. I alla fall han sparkade bakut och sedan upp på bakbenen sedan var det full fart framåt och jag hamnade på marken och han bockade vidare och hoppade även några hinde som var uppsatta. Så han hade Rally inne i paddocken i någon minut innan han lugnade ner sig.. Sedan hoppade han riktigt bra sedan! Får en sådan fin känsla på honom han har baar lite för explosiv i vissa lägen där önskar jag att han varit lite lugnare.. kanske kommer med åldern!?

Har även glöm att berätta att Equiterapet Marianne Olsen har varit här och klämmi igenom alla 4 hästarna.. Hon var här först och tog Janiool och Fjonte de var väldigt fina lite sstela i ländmuskelaturen men inget för övrigt..Sedan hade Vi Picazzo och Curre en dag.. Curre hade en låsining i länden och en i högersidan typ bogbladet och det har märkts! Han har faktiskt varit lite stel id en sidan inte velat böja runt ordentligt liksom.. Picazzo var den som var värsta hade en del låsningar i ryggen men vilken hästd et är nu!! Var sådan skilland att rida honom efter Marianne fick loss honom.. Han har varit mer samarbetsvillig och mer framåt.. Alltid kul när man känner sådan skillnad..Fjonte kändes mer rörlig i bakdelen  likaså Janiool.. Curre känns bättre i högervarvet.. Det kostar emn det gör susen!!!

Annars som sagt sköter hästarna sig bra Lexuz gjorde ett super pass nu i veckan kändes riktigt fin! Alltid kul när man får ett arbetspass där det känsn som allt stämmer!
Amarulla krde en snygging i veckan varför ska man inte hoppa när det finnns hinder uppsatta i paddocken! Hon blev longerad men tyckte att klosshindret stog bra till och vad hon hoppade och vilka bakben!! En riktigt kanon ponny det!! Så nu har hon hoppat med sadel och stigbyglar nere ;)

Bilden är på Picazzo i från 2007 så fin kan han var i bland.. Inte direkt alla fötterna på jorden ;)

2 kommentarer:

  1. Jag förstår inte människor som bara orkar skriva så jädra dum kommentar. Skit i såna loosers jossan kram christin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det jag mest retar mig på är att de är anonyma vågar med andra ord inte stå för sin åsikt..Man kan tänka vad man vill men ska man uttala sig kan man ju stå för det tycker jag:)

      Radera