torsdag 19 april 2012

Träning och träningsverk...

I måndags red jag Janiool en liten sväng i paddocken sedan bar det av på träning för Björne med Jonte...Andra gången han var i ridhus och allt och han skötte sig bra tycker jag..Han tappade framåt bjudningen när han kom in men tycker inte att man kan kräva att han ska sköta sig helt exemplariskt heller!? Eller är jag dum? Dock blev han trött efter han hoppat lite eftersom Björne har ett väldigt krävande markarbete i början.. Men nu fick jag med lite tips hem vad jag ska träna med honom alltid bra att veta! I hoppningen så sa Björne att det inte blir några prolem med den hästen att han kommer ofta vara nolla.. Han är kvick och rädd om sig bara jag får lite mer ordning på honom i markarbetet..Men det kommer! Han hoppade faktiskt grind och plankhinder som var de tittigare sakerna utan att bry sig så mycket..han är väldigt snäll och hoppar allt trotts att han nästintill ålade sig emot hindrena..Men han är ju abar en bebis.. Men Jisses vilken träningsverk jag hade i tisdags..Tävling i söndags + avramling sedan ett rätt krävande pass på måndagen sedan.. Jag var väldigt mör!! Så det ska vara..

Bilder är på Curre i från i söndags..Och lilla Ella som gjorde sin debut och var med på tävling och skötte sig sååå bra ..Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar