onsdag 28 mars 2012

Hoppning...

Ja Herre min skapare! I tisdags hoppade grabbarna vilket var till deras stora glädje.....

Vem kunde stoppa lille Jonte!? Inte jag i alla fall..Gick inte ens att galoppera vanligt i paddocken för han hoppade och bestämde själv vilka hinder osm skulle hoppas..hmm..I slutet var han i alla fall jätte fin hoppade en bana på 90 cm och fick några riktigt fina språng när han lugnade ner sig..Träning och träning så blir han nog styrbar också ;)

Curre fick hoppa den lilla banan på 90 cm ska ju i väg och träna honom i dag ( torsdag) så tyckte att han kunde få hoppa igenom banan bara.. Han har verkligen börjat hoppa bättre! Eller så har jag hittat knapparna hur jag SKA rida för att han ska bli så fin på hinder..

Janiool..Jag säger bara det denna lille katt! Hoppade en bana på 110 inga problem..Han sproblem är räckena men tränings sak..Höjde sedan upp oxern till 125 han var tuff och visade att 125 var inget för honom..Sedan kunde jag inte låta bli utan höjde igen till 135-140..Var detnågot? Ne han gick på oxern både på linje och fristående..ha är så tuff på hinder och som en liten katt! Är så roligt att rida och hoppa honom när han är på de viset! Tänk om han hade varit i lite större format bara vilken häst det hade varit!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar