söndag 22 januari 2012

Snö...

Jaha då kom den första snön i går och jag är väl inte helt emot snö men just i år och just nu hade jag gärna sluppit den..Just nu när man börjat få lite ordning och motivationen tillbaka att fixa med hästarna och sådant..men men..Nu är det som det är ingen mening att ha några åsikter nu är det bara helt enkelt så här att Vi har fått snö och den ser ut som att den har tänkt stanna ett litet tag..Kollar man vädret 14 dagar framåt så är det kallt ute med andra ord inget tö väder..Får se det positvit hade det inte kommit i snö hade det kommit i regn fast vet inte vilket som är bäst..Ska inte klaga..

I fredags så gjorde jag en insatts på mina fina skimmlar..Tvättade svansarna på dom för dom var annat än vita..Och är fortfarande inte vita men man får ta det lite oftare nu så kankse de blir vita någon gång? :)..Skulle ävn frisera Curres man men då börjar hästen hoppa runt i stallgången och fjanta sig när jag skulel skölja ur svansen..Undrade vad som flög i honom sen kom jag på det att han förmodligen trodde att han skulle få åka i väg på tävling eller träning..Kan säga att han blev lite chockad när jag började klä på honom tömkörningsgjorden och alla tillbehör..Blev frisering av manen efter jag tömkört så nu är han fin igen..Både Jonte och Lalle skötte sig exemplariskt med tvättningen.Så nu står de grabbarna med fläta i svansen..Då håller det sig i alla fall lite renare under ders hagvistelse..;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar