tisdag 22 mars 2011

Uppdatering av den gångna tiden

sedan förra inlägget...Nu får jag faktiskt skärpa mig lite..

Har hänt lite sedan sist jag har fått mig en flygfärd, marianne har varit här och lite sådant :)

Tänkte börja med att dissa päls! Finns det någon jobbigare än när hästarna fäller nu!? Man har bruna, svarta vita hår på sig men värst är nog ändå dom vita som syns extremt mycket då man gärna har mörka kläder i stallet. Glädjer mig åt att under den jobbiga pälsen kommer ne fin glansig kort sommarpäls :)

Flygfärden stod Camelot för...Var lite läskigt när jag släpat fram vattenmatta och grind men läskigast var nog ändå mattan var ordenlig övertalning innan han var övertygad men sedan hoppades den utan problem.. Grejen var den att han bjöd så fint på mattan så skulle bara sitta och hålla om men det blev tvärnit sedan tvärvände han och jag stannade liksom kvar och hamnade i grusen.. Sådant som händer har ju inte trillade av honom under hela inridningen så någon gång ska ju vara den första! Han var så söt stannade 5 meter i från och bara kollade på mig vad gör du där liksom..Helt cool sedan när jag hoppade upp igen..

Lilla Malibu har varit ute i skogen för första gången förra veckan dock inga större reaktioner än att det var uper kul att få vara i skogen. Även löhoppat henne och vilken ponny! Hon är tuff på hinder går på allt även vattenmattan som låg i mitten helt fristående sprang hon och hoppade flera gånger frivilligt. Kommer bli en kanon ponny till någon ryttare/ryttarinna är jag helt säker på!

Camé börjar se ut so en häst nu hon börjar bli fin i hullet och så nu faktiskt..hon älsar verkligen att arbeta..

Marianne har även varit här till Curre då han är en låsning på vänstersida högern var han jätte fin i men det är ju vänstern som han har sitt lilla handikapp i. Även löshoppat honom lite i veckan han borde kunna gå bra i omhoppning så som han svängde upp i bland.. Hoppade inte honom så högt bara mest för att han skulle få röra sig lite och för att han tycker det är väldigt kul..

Även Janiool har löshoppat han far ju runt som ett yrväder den killen ;)

Picazzo har varit på hoppträning för Conny och vad han var duktig! Han har aldrig varit så fin att hoppa han tog tag i hindren själv och räckte till fint på avstånden.. Annars är han lite kort i galoppen men han var så framåt så han fick in ett gaoppsprång mindre! Trots att jag försökte broma en trevlig överraskning. Har även fått tips hur Vi ska försöka få bort hans dåliga beteende på tävlingsbanan :)

lite filmer:

Curre löshoppning: http://www.youtube.com/watch?v=inGep4YppwI
Janiool löshoppning: http://www.youtube.com/watch?v=Pzlaw0zZIiU
Picazzo träning: http://www.youtube.com/watch?v=U0H14Ux64po

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar